Pratitelji

četvrtak, 17. svibnja 2012.

Dizajniranje motivirajućih radnih mjesta

Određena istraživanja su pokazala kako je najbolji motivator, uz novac naravno, zanimljivo radno mjesto. Također su ta zanimanja pokazala kako postoji određena formula koja nam može pomoći pri pravljenju zanimljivih radnih mjesta. S. P. Robbins navodi u svojoj knjizi Bitni elementi organizacijskog ponašanja kako su J.R. Hackman i G. Oldham razvili model karakteristika radnih mjesta koji je svako radno mjesto podijelio u određene dimenzije. Model u obzir uzima raznolikost vještina potrebnih na poslu, identitet zadatka odnosno mjera do koje zaposlenik izvršava zadatak, važnost zadatka, autonomija zaposlenika pri radu i možda i najvažniji čimbenik, povratna informacija. Zanimljiv posao bi trebao imati sve te čimbenike na vrlo visokoj razini. 

Dakle poslodavcima koji žele svoje zaposlenike držati visoko motiviranima treba u cilju biti dizajnirati poslove koji će u obzir uzimati sve čimbenike modela. 

Sada dolazimo do problema da je većina poslova monotona i sadrži zadatke koji nakon nekog vremena za zaposlenike postaju rutina. Jedna od mogućnosti koji se primjenjuju za rješavanje problema rutine je rotacija posla. Zaposlenik se povremeno premješta s jednog zadatka na drugi, najčešće horizontalno te mu se tako održava motiviranost, a zadaci mu se time održavaju izazovnima. 

Osim rotacije posla, postoji i model obogaćivanja radnih mjesta. To je vertikalno proširenje posla. Zaposlenik preuzima odgovornosti i obveze nadređenih te mu se tako daje određeni osjećaj važnosti i napredovanja što ujedno vrlo pozitivno utječe na njegovu motiviranost. Više o obogaćivanju posla možete doznati na stranici :http://wiki.foi.hr/mkv/index.php?option=com_content&view=article&id=128

Postoje i neke alternativne moetode koje utječu na raspoloženje zaposlenika kao što su fleksibilno radno vrijeme, rad od kuće, klizni radni tjedan i tako dalje. 

Uz sve te metode, moje je mišljenje kako će zaposlenik biti najmotiviraniji ukoliko mu poslodavac da do znanja da je važan te da donekle sam može odabirati načine i tehnike kojima će obaviti određeni zadatak. 

Ipak, kako sam naveo u prvom postu, organizaciju na tržištu od drugih organizacija razlikuje upravo zaposlenik. Ukoliko su zaposlenici visoko motivirani vrlo je izgledno da će stalno razvijati svoje vještine i sposobnosti. Baš zato, poslodavcu je najvažnije da uz sve tehnike i modele motiviranja dobro upozna svog zaposlenika i baš njemu prilagodi svoj pristup te da posebnim tehnikama prilagođenim baš tom, pojedinom zaposleniku, osigura njegovu visoku motiviranost.

Nema komentara:

Objavi komentar